Nu är mina vinresor för 2022 utlagda på min hemsida

I helgen blev allt klart med mina vinresor under 2022 där Jonas Linné lagt ner värdefull tid för att få ihop allt på min hemsida. Clas Håkansson har även fått klart med min broschyr som nu gått i tryck hos Anders Kroon och den lär vara färdig i slutet av veckan. Det är viktigt för mig när jag nu kommer i gång om en vecka att ha någonting att dela ut när mina resenärer är på hugget. Det märks att många besöker min hemsida då det under helgen redan kommit in 10 bokningar till både Rhonedalen och den nya resan till Provence.

I skrivande stund är det måndag och jag har precis packat den lilla resväskan, då jag och Lis i eftermiddag flyger till Madrid. Vidare med snabbtåget till Valladolid där vännerna Oscar och Diego möter upp. Ikväll blir det sen middag på Villa Paramesa, som är en favorit. Imorgon åker vi ut till bodegan Pico Cuadro som producerar vinet Éxzito. Innan jag startar marknadsföringen och försäljningen av vinet måste jag testa igenom faten av årgång 2020. Jag har bara fått mycket positiva indikationer om kvalitén på saften och det verkar ytterst lovande. Sedan starten 2014 har vi radat upp fina årgångar och 2020 lär inte vara ett undantag. Jag återkommer med en rapport. Det blir sedan en sen lunch på Oscar´s restaurang Vino Tinto med en grillad chuleton innan vi tar tåget tillbaka till Madrid för en övernattning innan hemresan vid onsdag lunch.

Vi kommer att bo trevligt i finaste stadsdelen Salamanca och det blir middag på Amazonico.

På torsdag väntar ett nytt trevligt äventyr då jag tillsammans med mina padel- & lunchkompisar flyger upp till Stockholm för en lunch på Frantzén***. Det är första besöket för mina kamrater och jag ser fram emot att se deras reaktioner. Vi bor över och äter en god kvällsmat innan vi flyger hem på fredag. På kvällen väntar en god middag hos familjen Bergman i Viken. På lördag håller jag i en provning på eftermiddagen och på kvällen blir det kräftskiva hos Söderman´s.

Men jag måste också berätta om Patrik Andersson´s trevliga 50års fest på Astroria i Stockholm i onsdags. Det startade med Champagne och lite tilltugg under presentutdelningen. Därefter flyttade vi upp en våning för en trerätters meny. Jag hade en fin placering bredvid Champagne-gurun Richard Juhlin som jag känt sedan 1988. Vi hade mycket att prata om och det visar sig att vi har väldigt lika smak vad det gäller Champagne. Några viner ”som man måste gilla” är vi båda tveksamma till och när det gäller årgångar och husstilar så pratar vi samma språk. Richard är i full färd att lansera ännu en bok som innefattar 13.000 testade Champagner. Respekt! På festen var många f.d fotbollsprofiler och Patrik blev rejält firad. Det bjöds på Toast Skagen, Helgeflundra samt en chokladkaka med goda drycker därtill. Vi avrundade under ett par timmar med lite gott i glasen nere i baren.

I helgen var jag med om en annan fantastisk upplevelse då vi med några vänner blev bjudna till Annette & Glenn till Blekinge skärgård och Tärnö. Det tog två timmar att köra till Matvik från Helsingborg och sedan en färd på tio minuter med Glenn´s båt till ön. Så magiskt vackert! Att vi inte varit här oftare och vi känner ingen med anknytning hit. En riktig pärla. Det blev en sedvanlig skärgårdslunch med öl och nubbe, lång promenad med lite förfriskningar innan det bjöds på en bättre middag med väldigt goda viner.

Jag har börjat stiga upp väldigt tidigt på morgonen då det har börjar snurra rejält i huvudet med många bollar i luften. Mycket som skall bekräftas och inget får lämnas år slumpen. Allt måste fungera perfekt.

Jag vill passa på att önska er alla en fin vecka!